Algemeen
Wat is een waardebon of e-ticket?
Waardebon:
Per arrangement ontvang je 1 waardebon voor het totaal aantal personen (zoals genoemd in de veilingtekst). Op de waardebon staat nogmaals vermeld voor hoeveel personen deze geldig is. Je ontvangt dus niet voor elke persoon een aparte waardebon.
Heb je tijdens de betaling nog extra's bijgeboekt? Dan ontvang je per bijgeboekt item een extra waardebon, welke los van elkaar gedownload moeten worden. Als je betaling verwerkt is, kun je bij je gewonnen veiling de waardebon(nen) terugvinden.
E-tickets:
Voor sommige arrangementen (zoals concerten) ontvang je e-tickets. Meestal krijg je 1 e-ticket per persoon. Win je bijvoorbeeld een veiling met toegang voor 2 personen, dan ontvang je vaak 2 e-tickets. Als je in jouw account klikt op 'Download e-ticket', dan worden alle e-tickets tegelijk gedownload. Zorg dat je alle e-tickets meeneemt.
Hoe download ik mijn waardebon of e-ticket?
Na het betalen kun je je waardebon downloaden door in je account naar 'Gewonnen veilingen' te gaan.
Let op: lees de informatie op de waardebon of e-ticket altijd goed door. Voor sommige evenementen of producten ontvang je eerst een waardebon waarop staat beschreven hoe je aan je e-tickets of product kunt komen. Vaak moet je deze dan downloaden of bestellen op de website van de aanbieder.
Ik zie geen knop om de waardebon of e-tickets te downloaden?
Zie je geen knop om jouw waardebon of e-tickets te downloaden, dan kan dat verschillende oorzaken hebben:
- Je betaling is nog niet verwerkt. Je kunt de waardebon of e-tickets pas downloaden zodra je betaling is verwerkt.
- Je hebt een productveiling gewonnen waar geen waardebon of e-ticket bij hoort.
- Je waardebon of e-ticket is verplaatst naar 'Archief' in jouw account. Klik op de knop 'Dearchiveer' om de veiling weer naar 'Gewonnen veilingen' te verplaatsen.
Hoe lang is mijn waardebon of e- ticket geldig?
Onder het kopje 'Data' in de veiling en op de waardebon staat aangegeven hoe lang het arrangement geldig is. Soms is een veiling een aantal maanden geldig en soms is hij op 1 specifieke dag geldig.
We raden je aan om na het winnen van de veiling zo snel mogelijk te reserveren, anders bestaat de kans dat je niet op jouw gewenste datum binnen de geldigheidsperiode terecht kunt. Hoe eerder je reserveert, hoe meer keuze je hebt.
Kan mijn waardebon of e-ticket verlengd worden?
Het verlengen van waardebonnen is helaas niet mogelijk.
Dit in verband met contractuele afspraken die zijn gemaakt met de aanbieder van het arrangement.
Vooraf wordt vastgesteld hoelang een arrangement geldig is. Deze periode staat altijd in de veiling en op de waardebon aangegeven onder het kopje Data. Mocht je er, om wat voor reden dan ook, niet aan toe komen om de waardebon binnen deze gegeven periode te gebruiken, dan vervalt helaas het recht op het arrangement.
Ik heb van iemand een ongeldige waardebon gekocht
VakantieVeilingen kan niet garanderen dat waardebonnen die via een andere weg zijn gekocht (bijvoorbeeld via Marktplaats of via-via), ook bruikbaar zijn. We adviseren je daarom alleen gebruik te maken van waardebonnen en e-tickets als deze direct van onze website afkomstig zijn.
Wij kunnen geen verantwoordelijkheid dragen of aansprakelijk worden gesteld voor waardebonnen die niet meer geldig blijken te zijn als je deze hebt overgenomen van iemand anders.
Kan ik een gewonnen veiling cadeau doen?
Wil je graag een veiling cadeau doen? Dat kan! Hier zijn verschillende mogelijkheden voor:
Heb je een veiling voor een product gewonnen? Je kunt tijdens het proces van betalen en bestellen eventueel het bezorgadres invullen van degene aan wie je het cadeau wilt geven. Let er wel op dat verzending buiten Nederland niet altijd mogelijk is, tenzij anders vermeld onder 'Voorwaarden & bijzonderheden' in de veilingtekst.
Heb je een arrangement gewonnen waarbij een waardebon of e-ticket wordt verstrekt, dan kun je deze na betaling downloaden en cadeau geven. Je kunt een waardebon alleen cadeau geven als hier nog geen reservering mee gemaakt is. Een waardebon of e-ticket is niet persoonsgebonden.
Let op: als je een veiling hebt gewonnen op basis van beschikbaarheid, raden we je aan om niet te lang te wachten met het cadeau geven van de waardebon. Hoe langer wordt gewacht met het maken van een reservering, hoe minder beschikbaarheid er is. En dat zou kunnen leiden tot teleurstellingen.
Ik kan mijn waardebon of e-ticket niet printen
Niet in alle gevallen hoeft de waardebon geprint te worden. Voor e-tickets is dit wel altijd het geval. Het is voor ons niet mogelijk om waardebonnen of e-tickets op een andere manier te versturen.
Kan ik mijn waardebon of e-ticket per post ontvangen?
Het is niet mogelijk om waardebonnen of e-tickets die door ons worden uitgegeven, per post te ontvangen. Je kunt jouw waardebonnen of e-tickets altijd downloaden via jouw account bij VakantieVeilingen. Je hoeft hiervoor niet per se ingelogd te zijn op je eigen computer.
Hoeveel waardebonnen of e-tickets ontvang ik per veiling?
Waardebon:
Per arrangement ontvang je 1 waardebon voor het totaal aantal personen zoals genoemd in de veilingtekst. Op de waardebon staat nogmaals vermeld voor hoeveel personen deze geldig is. Je ontvangt dus niet voor elke persoon een aparte waardebon.
Heb je tijdens de betaling nog extra's bijgeboekt? Dan ontvang je per bijgeboekt item een extra waardebon, welke los van elkaar gedownload moeten worden. Als je betaling verwerkt is, kun je bij de betreffende gewonnen veiling de waardebon(nen) terugvinden.
E-tickets:
Voor sommige arrangementen (zoals concerten) ontvang je e-tickets, meestal krijg je 1 e-ticket per persoon. Win je bijvoorbeeld een veiling met toegang voor 2 personen, dan ontvang je vaak 2 e-tickets. Als je in jouw account klikt op 'Download e-ticket', dan worden alle e-tickets tegelijk gedownload. Zorg dat je alle e-tickets meeneemt.